Saturday, January 29, 2011

Ya ALLAH ~

ya Allah,,, airmate ak menitik bila acap kali ak pndang kamu berdue...
ya Allah...jahilnye ak....
butanya ak......buka kan la pntu haty ku dlm melakukan setiap perkara
yang akan meletakkan diriku dalam apa jua kedaan.....
aku merindui kamu berdua.....

ma.....
akak rndu kt ma......
akak xleyh hdup tnpe ma....
krn ma kwan akak, pelita haty akak....
akak sayang maaaa

abah....
akak sayang abah..
setiap kali akak peluk cium abah...
akak akan nangis,,,,,
akk sayang abah....

maafkan akak ma, ba,,,,,,
akak tunggu ma dan abah d pintu syrugaaaaaaaaaa,,,,,,,,

ceria di hari mu !

Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.




emuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?

P
Pakcik : Boleh aje...

emuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?

P

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?


Pemuda : Yang putih.





Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.


Pemuda : Yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?




Pemuda



Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan se
t : Yang putih?
akcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.

P Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...





emuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?

P
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
nghasilkan sekitar e
Pemuda : Yang putih? Pakcik : Aaa... yang putih m
enam kilo bulu setiap tahun. Pemuda : Dan yang hitam?
membezakan biri-biri pakcik yg
Pakcik : Yang hitam pun sama... Pemuda : Kenapa pakcik
putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
yang punya.

emuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa puny


P
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakci
ka? Pakcik : Yang hitam pun sama....

Heheheheh... mudah-mudahan anda ceria



sahabat.....selamat jalan ku ucapkan....


kasih sayang tercipta antara kita xkan dapat ak lupe kan...banyak benda yang kau telah lakukan yang telah membuat diri ku berubah sedikit demi sedikit...aku tahu yang aku xsempurna...tetapi kehadiran kau telah melengkapi hubungan yang dikenali sebagai SAHABAT...kau berjaya membuatkan ati aku menerima kau sebagai sahabat yang akrab....





rindu aku terubat bile gambar ku sisipkan di laptop ku....
rindu ku hilang bile gambar kite tersergam d meja ku...
aku amat mnyanyagi mu...kerana kau....
SAHABAT ku........


Monday, January 10, 2011



Orang yang selalu menatap and memandang ibunya takkan menangis di hari kematian ibunya? kira tak menangis teruk laa.. Bagi siapa yg masih ada ibu, pandang laa selalu

Adalah menjadi satu dosa jika kita mengguna jari telunjuk untuk menujukkan sesuatu pada ibu

Kalau ada niat yang baik teruskan laa..Allah akan bersama, jangan takut

Kalau tak mampu lakukan sesuatu, pasang niat pun mencukupi e.g. tak mampu tolong org, niat nak tolong pun dah memadai

*** Kalau kita tak mampu letakkan diri kita di tempat yang terbaik, Allah akan letakkan kita di tempat terbaik dengan syarat letakkan ibu kita di tempat yang terbaik

Ada kaedah yang mana kita boleh minta pada Allah, ?ungkit? kebaikan yang menimpa dengan tujuan untuk makbulkan doa kita. Kaedah tu dipanggil ?wasilah amal?

Ø ?Ya Allah semalam aku sudah bersedekah sebanyak RM1, kalau itu satu kebaikan jadikanlah ia penyebab makbulnya doaku ini?

Ø *** Paling banyak buat baik dengan ibu kita, lagi mustajab. Makna dia wasilah amal ni sangat berkesan kalau yg dituntut tadi adalah hal-hal yang berkaitan kebaikan yang dibuat kepada ibu kita

Ø Tapi geng kalau sedekah RM1 takkan nak tuntutkan J

Antara lain yang boleh dituntut adalah apabila kita ditimpa sakit / musibah

Kalau ditimpa sakit, baca laa Innalillahiwainnaillaihirojjiun, then cakap dengan Allah

Ø ?Ya Allah, berilah pahala besar untuk sakit yang aku tanggung ini?
Ø ?Ya Allah, bagilah aku keampunan dosa atas sakit ku ini?

Even suapkan anak pun kita boleh tuntut, apatah lagi sedekah kepada ibu dan orang yang memerlukan.


*** Barang siapa yang tidak mendoakan ibu selepas sembahyang buat ibu yang sudah meninggal maka dikira dia anak derhaka walaupun pada waktu ibunya hidup dia tak pernah menderhaka. Maksudnya jika ibu masih hidup atau telah tiada, selepas setiap solat kita mesti doakannya!

Doa orang yang masih hidup makbul untuk orang yang hidup dan mati. Jadi doakan ibu kita telah tiada!

*** Doa orang yang mati makbul untuk orang yang masih hidup

Ø Masa ni ustaz tu bagi contoh sadis sket..sedeh gak laa.. pi ke pusara mak kita cakap..?Mak, esok anak saya nak kawin, kalau mak ada tentu mak bahagia engok cucu mak kawinkan? atau ?bapa saya nak kawin esok, kalau bapa ada, pasti bapa akan gembira tengok sayakan..? Ustaz kata luahkan kepada ibu / bapa yang telah tiada kerana mereka mendengar dan mereka boleh mendoakan kita dari sana .

Bila lalu kubur, perlahankan dan beri salam! Mereka akan doakan kita ?berkatilah si A ini? dan jika tak bagi salam, mereka akan kata ?celakahlah orang ini? Jadi, jangan lupa bagi salam next time

Tanda tanda siksa Allah atas muka bumi ni antara lain simpan harta sampai mati tak pernah keluarkan

Sesiapa yang bersedekah selalu, takkan miskin orang itu selamanya..

Bila nak berbelanja @ shopping always spare duit untuk sedekah kerana dalam duit kita tu ada hak org susah. Jadi bila orang buta datang masa makan, bagi laa duit sebab kita nak cari org susah untuk sedekah dah amat susah masa sekrg and takde masa jadi Allah hantarkan org2 susah ini untuk kita dapatkan pahala!

*** Jika mak kita sudah meninggal dan semasa hayatnya kita ada peruntukkan wang untuk dia, bila mak kita dah takde teruskan memberi peruntukkan tu sebagai sedekah. Jangan kurangkan peruntukkan!! ?Ya Allah, aku sedekahkan bagi pihak ibuku, semoga pahala sedekah ni sampai kepada ibuku?. Itu yang yang buat ibu kita bahagia di sana .

Kalau kita susah nak bersedekah, bayangkan wajah ibu kita baru kita ringan tangan nak bersedekah

*** Allah panjangkan usia ibu dan bapa supaya dia sakit dan nyanyuk untuk beri syurga pada anak anaknya. Jagalah mereka dengan baik insyallah, syurga balasanya. Jadi kalau tahu ibu / bapa sakit, berebutlah menjaga ibu / bapa kita. Besar sangat pahalanya.

Allah kalau boleh taknak kita masuk neraka jadi Allah takkan matikan seseorang dalam keadaan kotor dan berdosa jadi dia bagi kita sakit / malu / miskin untuk membersihkan kita sebelum dia mengambil kita

Selalu Bergaduh Dengan Ibu

Jika ada antara kita yang selalu bergaduh dengan ibu, ada kemungkinan kita diganggu saka

Ø Antara ganguan saka, selalu mimpi bayi / budak. Dukung bayi, susu bayi or selalu mimpi jatuh dari tempat tinggi / selalu sakit tulang belakang / tulang belakang bengkok / rasa mengantuk selepas asar

Ø Saka dipindahkan melalui Kasih sayang / Harta pusaka, walaupun sebiji pinggan / Amalan / Sentuhan

Ø Symptom dah terkena saka
- Tak boleh tidor lena tapi bila dekat azan subuh, senang lena
- Bila dah peringakat teruk, di usia tua kita, tgh malam selalu lapar
- Susah nak dapat anak, senang gugur
- Ada rasa kelibat orang lalu
- Yang lagi parah, saka bersetubuh dgn kita, mengandung tapi anak hilang dalam kandungan jadi bila nak beintim, bercakap laa sedikit kerana saka menyerupai suami kita dan dia datang dalam keadaan diam

Ø Cara hilangkan saka, Zikir ?Laillahaillalah? 700,000 sampai habis, insyallah saka akan cair dan keluar dari badan

- Antara penyakit saka adalah breast cancer, cancer rahim and cancer tulang.

3 penyakit yang tiada ubat yang penyakitnya adalah datang dari syaitan adalah cancer, aids and leukemia. Kalau dapat ni pi laa perawatan cara islam jugak.

Kalau ibu kita sakit cancer dan dia tak mampu berzikir, kita tolong zikirkan

Kalau ada penyakit was was, bacalah surah al-ikhlas.. ?Qulhuwallahuahad?? 1000x sehari

Anak Lari Dari Rumah

Kalau anak lari dari rumah, gantungkan bajunya dihanger dan anginkan dan hadiahkan surah al-ikhlas setiap hari

Masa lauangan azan yang pertama, panggilah nama anak kita, insyallah akan sampai panggilan kita kepadanya

Anak Degil

*** Bila anak dah tidor, duduk di hujung kepala pangil ROH ANAK

Ø Ni seram sket masa nak buat hehehe.. mula2 je lepas tu ok..e.g. Wahai roh anakku "nama anak", jadilah kamu roh yang baik, roh yang bertimbang rasa pada ibu dan bapa, roh yang taat pada Allah, roh yang sayang sesama manusia. 

You can ask anything! Nak anak senang bangun ke sekolah.. just try and see.

So info dah disampaikan, marilah kita sama2 praktikan mana yang bolehkan.

Thursday, January 6, 2011

demam di KAL ;-(

saya demam d KAL..ap itu KAL ?? Kampus Antarabangsa Labuan..
kahak berdarah lagi...adoiyaii

bila fikir kan soal demam..ak sentiasa demam sepanjang ak berada di LABUAN ni atau dikenali sebagai LALA ISLAND...hmm...aku o=pn xtw kenapa....terlampau kerap demam sampai kadang2 terpaksa berperang dengan rasa perit nih..hmmm..kalau kat rumah payah nak demam..hmm...kahak sampai berdarah..mane x nye..selesema yang teruk sangat2...


ak xmmpu tahan dgn demam..ak xkesah klu ak cedera tp jgn demam...sb ak xlarat sgt2..kadang2 sampai nk pengsan...hmmm...selesema pn truk....nek melecet idung ak dok tenyeh je manjang...adouh !!!!!ak pun tulis lam status facebook ak...ramai suggest ak tok


ap die ?? minum air banyak2....mmg la..tapi kalu tekak da rasa pahit je manjang mmg la....xlarat tw x....air pn xsdp ! heh..ag2 dtambah lak dengan 


UBAT !!! lagi bosan ! heh ! xsdp ! nk balik umah !!!!! lambat nye bulan5 ni !! nk balik laaa.....xpe la...esok2 baik la jgak ni kan ?? hhuhu....



Yang SmaRt jeW!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

ShoutMix chat widget